NIEUWS

Menno Groen tweede graan oogst

Zaterdag 8 augustus 2020 was de dag van de tweede oogst van het Mennisten graan Red Turkey in Witmarsum. Graan wat de Mennisten eeuwen geleden zaaiden en oogsten en het zaad meenamen op hun vlucht naar veiliger oorden. Landbouwer Menno de Vries was samen met bakker/mevrouw de molenaar Chrsta Bruggenkamp en andere belangstellenden getuige van de oogst. Op basis van de ervaring van de eerste oogst verleden jaar lukte het Menno de Vries nu 6 ton tarwekorrels te oogsten. Dorsbedrijf Giliam oogstte de tarwe, dat deels tot Mennobrood gebakken gaat worden door Christa Bruggenkamp. Het andere deel is bestemd voor de Doopsgezinde gemeente van Ouddorp in Zuid Holland en deels als zaad om volgend jaar opnieuw in Witmarsum te zaaien.

NIEUWSARCHIEF