Geslaagde workshop Niek Roozen

Op woensdag 22 februari 2017 kwam de bekende Nederlandse soapacteur Niek Roozen naar Witmarsum voor het geven van de workshop “In een soap acteren”. De workshop werd georganiseerd door de Stichting Ekspedysje Wytmarsum in het kader van Witmarsum 2018.

Dertien jonge aspirant-actrices uit Witmarsum en omgeving in de leeftijd van 14 tot 17 jaar volgden de workshop. De reacties waren, zowel van Niek alsook van de deelneemsters, erg enthousiast en de workshop krijgt zeker nog een vervolg. Mogelijk dat de deelnemers te bewonderen zullen zijn in het theaterstuk dat momenteel geschreven wordt door Wim Beckers. Dit theaterstuk zal in november 2018 in première gaan.

Voorafgaande aan het theaterstuk organiseert de Stichting diverse workshops. De eerste in deze rij was de workshop met Niek Roozen. Er komen ook workshops voor dans, zang, muziek, decor ontwerpen, kleding ontwerpen en geluid- en licht techniek. Via de website en social mediakanalen van Witmarsum 2018 houden we u op de hoogte.

Niek Roozen speelde in de jeugdserie Brugklas van de AVROTROS Max. Daarnaast vertolkte hij een van de hoofdrollen in de film De bende van Urk, die in juni 2014 in première ging. Hij is gecast voor de film Solle naar een boek van de Zeeuwse schrijver Andreas Oosthoek.  In 2015 was hij te zien in de nieuwe serie op Zapp Het geheim van Eyck waarin hij de rol van Tim vertolkt. Niek Roozen is inmiddels een veelzijdig acteur.